DS 450 XMX - LM MOTORS POWERSPORTS, UW OFFICIELE BRP DEALER VOOR WEST-VLAANDEREN

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

DS 450 XMX

CAN-AM ATV
 

De bekroonde DS 450 komt terug in 2014. Het lichte gewicht en de uitzonderlijke manoeuvreerbaarheid zijn
te danken aan het innovatieve, naadloze ALTEC aluminum frame en een Rotax® motor die zijn kracht heeft
bewezen. Ongeëvenaarde prestaties, nauwkeurige besturing en bijna moeiteloze controle spelen een
belangrijke rol in de spannende rijervaring met de DS 450. (EG-goedgekeurde versie is niet verkrijgbaar.)
In het oog springende details van de Can-Am DS 450 EFI
• Rotax 4-TEC 450 EFI-motor
• ALTEC aluminium frame
• R-type voorwielophanging met dubbele A-arm
• R-type achterwielophanging met draaiarm
• Wilwood remsystemen
Can-Am DS 450 X mx-pakket
DS 450 X mx
• 127 cm (50 inch) breedte
• Voorwielophanging met instelbare camber en caster
• FOX‡ Float EVOL (Gen 2) voorschokbrekers
• FOX Podium‡ X piggybackschokbreker
• 27 cm (10.7 inch) veerweg
• Rijhoogte speciaal voor motorcross
• In de breedte verstelbare as
• +25 mm (+1 inch) langere trillingsvrije stuurstang
• ITP QuadCross MX Pro-banden
• ITP T-9 velgen achteraan met Beadlock
• Aluminium zijbumpers met hielbeschermingsroosters
• X-stickerset
Kenmerken en voordelen van de Can-Am DS 450
Rotax 4-TEC 450 EFI-motor
De viertakt Rotax-motor heeft de grootste zuigerboring, inlaatkleppen en gasklephuis in zijn klasse. De
motor erft het beste van de beproefde Rotax V990-motor, de drijvende kracht achter de Aprilia RSV 1000 R
sportmotor. Het carter, de koppeling en transmissie zijn dan weer speciaal ontworpen voor voor offroadprestaties
en gebruik in een ATV. Het vloeiende ontwerp en de elektronische brandstofinjectie zorgen ervoor
dat het indrukwekkende vermogen wordt gecombineerd met een nauwkeurige gasregeling en een
onmiddellijke gasrespons. Ongeacht de temperatuur, de hoogte of de rijomstandigheden is de DS 450
steeds in staat om het vermogen over te dragen naar de grond, zowel bij hoge als lage toerentallen.
ALTEC aluminium frame
Het lichtgewicht en innovatieve chassis uit luchtvaartaluminium is uitgerust met een uniek systeem met
automatische vergrendelbouten in plaats van lasnaden. De dubbele piramideconstructie van het frane - een
ontwerp dat zijn sporen heeft verdiend op BRP’s Ski-Doo® REV™ en REV-XP™ platforms - werd
ontwikkeld via computer-geoptimaliseerde technologie, om te zorgen voor een lager gewicht zonder
opoffering van de duurzaamheid.
Racegeïnspireerd radiatorrooster
Met waardevolle feedback van het ontwikkelingsprogramma in de racewereld hebben de ingenieurs van
Can-Am een geschelpte radiator ontworpen die beter bestand is tegen ophopingen van modder en vuil.
R-type voorwielophanging met dubbele A-arm
Met minder onafgeveerd gewicht dan modellen van de concurrentie, is de voorwielophanging met dubbele
A-arm van gesmeed aluminium van het R-type uitgerust met unieke omgekeerde tweezuigerremklauwen
(aan de binnenkant van de schijf). Dit systeem biedt niet alleen een vlijmscherpe besturing, opmerkelijke
schokabsorptie en betrouwbare tracking, maar beperkt ook de bandafwijking en de kickback en plaatst de
kogelscharnieren en de fuseepen in het wiel. Het duidelijke resultaat hiervan is een nauwkeurige besturing
en automatische correctie bij bruusk remmen.
R-type achterwielophanging met draaiarm
Een draaiarm van gegoten aluminium met progressief geveerde stangen en kritische gewichtbesparende
elementen maken de achterkant van het R-type zo licht mogelijk. Met de schokbreker achter in een
aluminium behuizing, de holle achteras uit Chromoly 4140 staal, aluminium naven met een groter bereik en
een aluminium kettingwiel wordt het totaalgewicht nog meer beperkt. Deze onderdelen zorgen voor een
sterk, maar lichtgewicht ontwerp op strategische plaatsen. Dit beperkt niet alleen het onafgeveerd gewicht,
maar zorgt ook voor een snelle overdracht van vermogen, betere tractie en minder vermoeidheid voor de
bestuurder.
Wilwood remsystemen
De exclusieve omgekeerde remklauwen met dubbele zuigers van de DS 450, gemonteerd in de voorste
rotoren, zorgen voor een uniek ontwerp met koppelklauw / as / A-arm. De golfvormige rotoren voor en
achter zijn met de computer ontworpen voor een buitengewone koeling en een betere totale besturing.
Performance velgen en banden
De lichtgewicht en duurzame aluminium velgen zijn voorzien van een gekrulde rand en beproefde ITP
Holeshot SR banden. Ze dragen bij tot de uitstekende vermogen-gewichtverhouding van dit voertuig,
waardoor deze ATV nog meer tractie heeft en het vermogen beter overdraagt naar de grond.
Ergonomische prestaties
De DS 450 heeft een smaller middenstuk, een zadel voor goede prestaties, en vlotte overgangen. Deze
ergonomische verbeteringen werden speciaal ontwikkeld voor liefhebbers van sportieve toepassingen met
een actieve rijstijl. De brede inklapbare voetsteunen met geïntegreerde hielbeschermers bieden de
bestuurder een uitstekende steun en bescherming.
Kenmerken voor goede prestaties
Uitgerust met handige, afneembare koplampen en onderling verwisselbare voorbumpers.
In het oog springende details van het Can-Am DS 450 X mx-pakket
FOX Float X EVOL™ schokbrekers voor in combinatie met een premium FOX Podium X
piggybackschokbreker achter zorgen voor een betere besturing, meer controle en een ophanging voor
comfort op maat tijdens een rit van topklasse. Ja, dat is dezelfde ophanging die wordt gebruikt op de DS 450
die een keer het AMA ATV motorcrosskampioenschap heeft gewonnen. Of het nu om een recreatieve
uitdaging of een competitieve race gaat, liefhebbers van een sportieve ATV kunnen het terrein nu makkelijk
de baas met de DS 450 X mx en zijn ontwerp op maat van de bestuurder.
De DS 450 X mx is voorzien van een vermogen-gewicht-verhouding die ideaal is voor wedstrijden. Het lichte
gewicht en de uitzonderlijke wendbaarheid van dit model zijn te danken aan het innovatieve aluminium
ALTEC-frame zonder lasnaden en de beproefde Rotax®-motor. Ongeëvenaarde prestaties, nauwkeurige
besturing en bijna moeiteloze controle spelen een belangrijke rol in de spannende rijervaring met de DS
450.
127 cm (50 inch) breedte
De DS 450 X mx werd speciaal ontworpen voor motorcrossracers en bespaart de koper de moeite om
aftermarket A-armen te moeten kopen. Dankzij de standaard A-armen van 127 cm (50 inch) is deze ATV
127 cm breed. De DS 450 X mx wordt standaard geleverd met ingebouwde controle en stabiliteit om de
race-ervaring nog te verbeteren.
Voorwielophanging met instelbare camber en caster
De ingenieurs van Can-Am hebben een camber met vulplaatjes en een voorwielophanging met instelbare
caster toegevoegd aan de DS 405 X mx zodat de bestuurder deze ATV makkelijk kan aanpassen voor
motorcross. Ieder vulplaatje staat voor een aanpassing van één graad. Daarbij is de camber instelbaar van
11 tot 15 graden, de caster van 3 tot 10 graden. De ultieme besturing en superieure controle liggen nu
letterlijk in handen van de bestuurder.
FOX FLOAT X EVOL schokbrekers voor
De 2014 DS 450 X mx is voorzien van een geheel instelbaar en tunebaar FOX ophangingssysteem met
vooraan de FOX Float X EVOL (Gen 2) piggybackschokbrekers. De Float EVOL schokdempers vooraan zijn
verstelbaar voor compressiedemping en terugvering voor hoge en lage snelheid en zijn voorzien van een
eindeloos verstelbare dubbele luchtvering die zowel de rijhoogte als het stoppen regelt. Ze werden ook
voorzien van een chromen silicone negatieve veer, een progressieve vering en een piggyback reservoir. De
luchtveer bespaart tot 2,7 kg (6 lb.) per schokbreker ten opzichte van een spiraalveer. De FLOAT X EVOL
schokdempers zijn makkelijk aan te passen, zonder dat daarvoor gereedschap nodig is.
FOX Podium X piggybackschokbrekers
De achterkant van deze Can-Am is voorzien van de bewezen FOX Podium X piggybackschokbreker. De
hard geanodiseerde 6061-T6 aluminium Podium X schokbreker heeft een as met DLC-coating voor minder
wrijving en chromen silicone dubbele en enkelvoudige veren. De racebeproefde schokdemper biedt ook
aanpassingen voor compressiedemping aan hoge en lage snelheid, demping van de terugvering en
veervoorbelasting.
27,2 cm (10.7 inch) ophangingsveerweg
FOX ophanging, frame en chassis dragen samen bij aan 272 mm (10.7 inch) veerweg, wat betekent dat de
DS 450 X mx elk motorcrosscircuit aankan.
Rijhoogte speciaal voor motorcross
In de motorcross kan de rijhoogte een wereld van verschil maken. De DS 450 X mx komt van de
productieband met een rijhoogte van 17,8 mm (7 inch). De ATV is bovendien speciaal afgestemd op een
bestuurder van 79,3 kg (175 lb.) (met kleding), en krijgt zo een lager zwaartepunt, zodat u met een gerust
hart de bochten kunt nemen.
In de breedte verstelbare as
De Chromoly 4140 as in de DS X mx is in totaal 10,2 cm (4 inch) in de breedte verstelbaar en is gemaakt
voor de motorcross. De sterke maar lichtgewicht (holle) achteras is verstelbaar van 116,8 cm (46 inch) tot
127 cm (50 inch) met afstandsstukken van 12,7 mm (5 inch). Zo kunnen bestuurders de Can-Am aanpassen
naar hun favoriete breedte voor motorcross.
+25 mm (+1 inch) langere trillingsvrije stuurstang
Motorcrossers willen zich één voelen met hun ATV en er absolute controle over hebben op de racebaan. De
DS 450 X mx biedt quad-racers een vertrouwde opstelling en geeft ze een comfortabel gevoel met een
trillingsvrije stuurstang met rubberen montagesysteem. In combinatie met de 25 mm (+ 1 inch) langere stang
en het aluminium 6061-T6 stuur met taps profiel en vierkant pad, is deze cockpit helemaal klaar voor de
race.
ITP QuadCross MX Pro-banden
De Can-Am DS 450 X mx is uitgerust met de ideale combinatie van banden en velgen voor motorcross. De
18 inch (46 cm) ITP QuadCross MX Pro achterbanden voor hoge prestaties zijn goed in staat om het
vermogen naar de grond over te dragen op tal van ondergronden, van leemgrond tot harde modder. De 20
inch (51 cm) ITP QuadCross MX Pro banden leiden de Can-Am vlot door de bochten.
ITP T-9 beadlock velgen
Beide banden zijn gemonteerd op ITP T-9 beadlock velgen, die zorgen voor een betere besturing en
bijdragen aan het nauwkeurige bochtenwerk van deze ATV. De beadlock velgen van 8 inch (20,3 cm) achter
omvatten een binnenste verstevigingsring en zijn speciaal ontworpen voor de zware omstandigheden in
motorcrossraces.
Aluminium zijbumpers
De DS 450 X mx komt bij Can-Am rechtstreeks van de band met lichtgewicht, aluminium zijbumpers met
afneembare hielbeschermingsroosters. De zijbumpers zijn nodig voor motorcrossraces en werden
ontworpen met de racepiloot in gedachten. Met de aanpasbare verlengstukken aan de zijkant kunt u de
breedte van de zijbumpers aanpassen. Bovendien kunt u ze makkelijk verwijderen als u dat wenst.
X-stickerset
Net als de X xc is de X mx voorzien van een speciaal zwart-geel Can-Am X-team stickerpakket dat het raceuiterlijk
helemaal afmaakt.
Can-Am, Rotax, DS 450, DS 250, DS 90, DS 70, Outlander, Renegade, Commander, Maverick, D.E.S.S., DPS, XT, X en
het BRP-logo zijn handelsmerken van Bombardier Recreational Products Inc. of haar dochtermaatschappijen. /Alle
andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.
* Op basis van gegevens gerapporteerd door fabrikanten aan de Air Resources Board (CARB) van het California
Environmental Protection Agency.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Internationaal:
Olivier Camus
Product Manager – International
Tel. +1.450.532.6113
E-mail: olivier.camus@brp.com
Niet alle beschreven modellen zijn in uw land verkrijgbaar. Neem contact op met uw lokale BRP
vertegenwoordiger voor meer informatie over modellen die in uw land verkrijgbaar zijn. De specificaties voor
CE-goedgekeurde eenheden kunnen enigszins verschillen van de vermelde specificaties. EG-goedgekeurde
modellen voldoen aan de beperkingen van de EG-goedkeuring. Neem contact op met uw lokale BRP
vertegenwoordiger voor meer informatie over EG-modellen die in uw land verkrijgbaar zijn

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu