MAVERICK RS- XXC - LM MOTORS POWERSPORTS, UW OFFICIELE BRP DEALER VOOR WEST-VLAANDEREN

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

MAVERICK RS- XXC

CAN-AM SSV
 

2016 Can-Am  XRS - XXC
MaverickTM 1000R-modellen 2016
De 101 pk an (15kW voor EG-goedgekeurde modellen) Rotax®-aangedreven Can-Am Maverick 1000R is
gebouwd voor toonaangevende prestaties, nauwkeurige besturing en op de bestuurder gericht ontwerp van
een kwaliteit die tot nu toe nog bij geen enkel side-by-side-voertuig is gezien. Een nieuw,
ondergrondspecifiek pakket, nieuwe kleurschema's, verbeterde meters en Tri-Mode Dynamic Power
Steering (DPS) zijn de hoogtepunten op de lijst van updates van de Maverick-modellen voor 2014.
De nieuwe, smallere Maverick XTM xc is speciaal ontworpen voor het leveren van prestaties op smallere
onverharde wegen en is voorzien van stuurbekrachtiging en alle andere onderdelen van het X-pakket. Ook
nieuw voor 2016 is dat de Maverick 1000R X rs DPSTM is voorzien van stuurbekrachtiging en Visco-Lok‡
QE. De X rs, X xc zijn dankzij het sneller reagerende voordifferentieelsysteem beter voorbereid op langzame
bochten in de rotsen en op modder. Terwijl de Maverick X rs en X rs DPS verkrijgbaar zijn met hun
specifieke zwart-blauwe afwerking, wordt een nieuwe aantrekkelijke witte kunststof versie met ondersteunende
Can-Am blauw en zwarte koplampen aangeboden op de Maverick X rs DPS en X xc. Tenslotte worden alle
Maverick-modellen uit het X-pakket voorzien van de 2016 3D analoge/digitale meter.
De in het oog springende eigenschappen van de Maverick 1000R-modellen
Toonaangevende prestaties:
• Rotax 1000R EFI V-Twin-motor
• Dynamiek met snelle doorstroming
• Intelligent Throttle Control (iTC™)
• Dubbele uitlaat
• CVT-transmissie met PBO-riem
• 37,8 l brandstoftank
Nauwkeurige besturing
• Voorwielophanging met dubbele A-arm en anti-duikdesign
• TTI-achterwielophanging
• FOX‡ 2.0 Podium‡ X Performance piggybackschokbrekers
• Frame met nauwkeurige gewichtsverdeling en massacentralisatie
• 33 cm (13 inch) bodemvrijheid
• 214 mm (8.4 inch) schijfremmen
• 12 inch (30.5 cm) centerless gegoten aluminium velgen
• 27 inch (68,5 cm) Maxxis Bighorn 2.0‡ banden
• Visco-Lok voordifferentieel
ONTWERP GERICHT OP DE BESTUURDER
• Ergonomie gericht op bestuurder en passagier
• Premium afwerking
• Optimale stoelpositie
• Verwijderbare stoelen met hoge rugleuning met geïntegreerde steun
• Verstelbare bestuurdersstoel
• Verstelbare stuurkolom
• Handgreep en grijpbalk passagier
• Veiligheidskooikooi met een diameter van 5,1 cm (2 inch) hoogvast staal, ROPS-goedgekeurd
• Gemakkelijk met clips te plaatsen en te verwijderen zijnetten
• Driepuntsgordels met mechanisme tegen ongewild losklikken
• Multifunctioneel achterrek, met LinQTM snel bevestigd accessoiresysteem
• 31,6 l (1928 inch3) cabineopslagruimte
• Twee bekerhouders
• Multifunctionele digitale meter
• D.E.S.S.TM antidiefstalsysteem, met 2 verschillende sleutels
• 240 watt verlichting
• 625 watt dynamo
• Onderhoudscentrum eenvoudig in gebruik
• Geel kunststof (basis - EG-goedgekeurd model niet beschikbaar)
Het Can-Am Maverick 1000 XTM rs-pakket bevat
• Geüpdated 3D analoog/digitaal meetpakket
• Zwart/gele kleuren-optie
• Geheel instelbare FOX 2.5 Podium X Performance schokbrekers voor en achter
• 12 inch (30,5 cm) aluminium beadlock velgen
• Aangepast stuur
• X-pakket stickerset
• X-zadelovertrek
Het Can-Am Maverick 1000R X rs DPSTM-pakket bevat
• Dynamische stuurbekrachtiging (DPS)
• Visco-Lok QE
• Geüpdated 3D analoog/digitaal meetpakket
• 2 X-pakket kleuropties: Nieuw wit met rood/geel (EG-goedgekeurd model niet verkrijgbaar).
• Geheel instelbare FOX 2.5 Podium X Performance schokbrekers voor en achter
• 12 inch (30,5 cm) aluminium beadlock velgen
• Aangepast stuur
• X-pakket stickerset
• X-zadelovertrek
Extra in het X-pakket voor de Maverick 1000R X xc
• 152 cm (60 inch) breedte
• Dynamische stuurbekrachtiging (DPS) met drie modi
• Visco-Lok QE
• Geüpdated 3D analoog/digitaal meetpakket
• Nieuw wit met rood/zwarte kleur-optie
• FOX 2.0 Podium X Performance piggybackschokbrekers
• 12 inch (30,5 cm) aluminium beadlock velgen
• Aangepast stuur
• X-pakket stickerset
• X-zadelovertrek
Kenmerken en voordelen van de Can-Am Maverick 1000R-modellen
Toonaangevende prestaties:
Rotax 1000R EFI V-Twin-motor
De nieuwe 1000R 976cc V-Twin Rotax motor is de krachtigste op de markt voor side-by-side voertuigen*.
De 101 pk (15 kW Euro 2 goedgekeurd voor EG-modellen), vloeistofgekoelde motor met enkele
bovenliggende nokkenas heeft vier kleppen per cilinder en wordt gevoed door een 54 mm (2 inch) Bosch
gasklephuis en twee Siemens VDO‡ brandstofinjectoren. De prestaties van de motor zijn altijd optimaal,
ongeacht de temperatuur of de hoogte, dankzij het intelligente elektronische brandstofinjectiesysteem van
de Maverick en een elektronisch versnellingssysteem dat exclusief is voor Can-Am. Het eindresultaat is een
uitstekend presterend side-by-side-voertuig dat de meeste kracht, de beste acceleratie en het meeste
vermogen tegelijkertijd levert, wat zorgt voor toonaangevende brandstofefficiëntie.
iTC (Intelligent Throttle Control)
Het enige iTC-systeem net elektronische versnelling in de branche zorgt voor een soepele gasvoorziening,
zelfs als de voet van de bestuurder op moeilijk begaanbaar terrein op en neer gaat. Het iTC-systeem — dat
is voorzien van een door de bestuurder te selecteren schakelaar met twee standen voor de gasregeling -
kan ongewild botsen detecteren en dan de input filteren, wat leidt tot meer gasnauwkeurigheid, vooral bij
lage snelheid. Bestuurders kunnen kiezen tussen een progressieve modus (standaard) en een sportmodus
met lineaire gasregeling. Dit systeem zorgt er ook voor dat er minder bewegende onderdelen in het voertuig
zijn en heeft geen onderhoud nodig. Er zijn geen kabels om aan te passen, te smeren of te vervangen en
het systeem gaat langer mee.
Dynamiek met snelle doorstroming
High-flow dynamics verbeteren het ademen van de Maverick side-by-side en optimaliseren bovendien
prestatie en kracht. Minder beperkingen voor de doorstroom, verbeterde efficiency met air-to-fuel-mengsel
en verbeterde uitstroom van uitlaatgassen leiden tot vermogenswinst. Dit werd bereikt samen met het
vergroten van het doorstroomvolume van het inlaathuis en de onafhankelijke luchtinlaten die het mogelijk
maken elke cilinder voor optimale prestaties in te stellen. Een klep met snelle doorstroming voor het
optimaliseren van de verbrandingskamer, dankzij de grotere inlaat- en uitlaatkleppen en een hogere
compressie (12,0:1), en dubbele uitlaat met snelle doorstroming dragen allemaal bij aan de krachtiger en
efficiëntere motor.
Dubbele uitlaat
De dubbele uitlaat is voorzien van getunede spruitstuklengtes en een resonatorkamer om meer stroming te
ontwikkelen. Een katalysator verzekert optimale verbranding, zowel vanuit prestatie- als emissiestandpunt
bekeken.
CVT-transmissie met PBO-riem
De Continuously Variable Transmission (CVT) gebruikt een slijtagebestendige Zylon‡ riem. Het ontwerp met
dubbele CVT-uitlaat zorgt ook voor lagere riemtemperaturen, zelfs onder extreme omstandigheden.
OTEUR ROTAX 1000R BICYLINDRE EN V DE 101 CV

MOTEUR LE PLUS PUISSANT
Le moteur Rotax 1000R bicylindre en V de 976 cc, qui génère 101 CV, intègre le concept de dynamique des débits élevés afin d’optimiser la circulation de l’air, du mélange d’air-carburant et des gaz d’échappement. Ces caractéristiques, combinées avec l’échappement double, améliorent l’efficacité du moteur pour lui permettre de générer une très grande puissance et un son de performance unique.

SUSPENSION ARRIÈRE INDÉPENDANTE TTA

SUSPENSION
ARRIÈRE
NOVATRICE
La suspension arrière indépendante TTA est une version plus compacte d’une suspension à cinq bras de liaison, permettant d’éliminer le parallélisme et de minimiser le déport des pneus afin d’optimiser l’absorption des bosses ainsi que le contact des pneus avec le sol. Elle possède une charge non suspendue plus basse et un débattement de 30,5 cm (12 p
ARGEUR DU VÉHICULE DE 152 CM (60 PO)

LARGEUR
RÉDUITE
Plus étroit, le Maverick X xc DPS est le choix idéal pour parcourir les sentiers. Ses amortisseurs HPG FOX PODIUM Performance 2.0 de type « Piggyback » avec débattement de 30,5 cm (12 po) placent les roues plus près du véhicule, favorisant les déplacements en forêt.

MaverickDPS
SYSTÈME DE SERVODIRECTION DYNAMIQUE TRI-MODE

MANIABILITÉ ULTRA
PRÉCISE
Le système de servodirection dynamique tri-mode (DPS) procure au conducteur trois niveaux d’assistance qui permettent d'adapter la direction au terrain tout en réduisant les contrecoups dans la direction. Le niveau d'assistance varie en fonction de la vitesse du véhicule pour ramener l'effort de direction à un niveau confortable.

MaverickXxcMaxxisBighornTires
JANTES DE 30 CM (12 PO) AVEC ANNEAU DE RETENUE ET PNEUS MAXXIS BIGHORN

JANTES ET PNEUS DE HAUTE PERFORMANCE
Pièce de fixation mécanique qui empêche de déjanter les pneus lors d’une forte accélération ou dans les virages serrés. Pneus Maxxis Bighorn 2.0 à 6 plis de 68,5 cm (27 po) dotés de crampons robustes et d’une bande de roulement non directionnelle pour une conduite en confiance sur tous les types de terrains.



 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu