RENEGADE 1000 XXC - LM MOTORS POWERSPORTS, UW OFFICIELE BRP DEALER VOOR WEST-VLAANDEREN

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

RENEGADE 1000 XXC

CAN-AM ATV

CAN-AM RENEGADE 1000 XXC DIGITAL CAMO
Voor 2016 is de toonaangevende Can-Am® Renegade 1000 XXC DIGITAL CAMO weer van de partij, met het indrukwekkende
Xxc®-pakket, met de EFI-aangedreven 976cc V-Twin Rotax® aandrijflijn en het SST G@ frame dat
exclusief is in de sector. De Renegade 1000 is de koning onder de 4x4-voertuigen voor recreatief en sportief
gebruik, met een verbazingwekkende vermogen-gewichtverhouding en een vlijmscherpe acceleratie.
Met CAVD-software (Computer-aided Vehicle Dynamics) en een ontwerpprincipe dat Geometric Contact
Control (GCC) wordt genoemd, hebben de ingenieurs van BRP alle aspecten van het chassisontwerp van
de Can-Am Renegade 1000 ATV op een innovatieve manier aangepakt. Dankzij jarenlange tests en in races
beproefde inspanningen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, waren de ingenieurs en ontwerpers
van Can-Am in staat een moderne sportieve ATV te ontwikkelen voor iedereen die op zoek is naar ultieme
prestaties en ongeëvenaard comfort.
Het Can-Am Renegade 1000 X xc-pakket werd ontwikkeld op basis van de enorme ervaring van BRP met
racen in de Can-Am / GNCC-serie (Grand National Cross Country). Of hij nu domineert op onverharde
wegen of een race wint, de Can-Am Renegade 1000 X xc wil u steeds weer imponeren en er nog goed
uitzien ook!
In het oog springende kenmerken van de Can-Am Renegade 1000-modellen
PRESTATIES
• 89 pk Rotax V-Twin 1000 EFI (15 kW voor EG-modellen)
• CVT-transmissie
• Grote radiator
• Uitlaat en geluiddemper van topkwaliteit
• Airbox met twee kamers (geen gereedschap nodig)
BESTURING
• SST G2-frame met Geometric Contact Control
• Voorwielophanging met dubbele A-arm en anti-duikdesign
• TTI-achterwielophanging
• Visco-Lok voordifferentieel
• Schijfremmen van 214 mm (8.4 inch) met remschijven met dubbele zuigers
• Gescheiden remregeling voor en achter
• 12 inch (30,5 cm) gegoten aluminium velgen met een centerless ontwerp
• ITP Holeshot ATR-banden
INNOVATIEF DESIGN
• Onderdelen waarvoor onderhoud nodig is gemakkelijk toegankelijk
• Grote brandstoftank
• Volledige treeplanken met sportieve, opklapbare voetsteunen
• 240 watt verlichting
• D.E.S.S.™
Extra in het Can-Am Renegade 1000 X xc-pakket:
• Dynamische stuurbekrachtiging (DPS) met 3 modi
• Visco-Lok QE
• Volledig regelbare FOX Podium X ophanging
• 12 inch (30,5 cm) aluminium beadlock velgen
• Aluminium beschermplaat
• Aluminium stuur met schuin profiel en vierkant pad
• Stuur met handbeschermers en aluminium houders (volledig omwikkeld)
• Krachtige dynamo
• Renegade X xc-pakket stickerset en zadelovertrek
Eigenschappen en voordelen van de Can-Am Renegade 1000 X xc:
Voortbouwend op het succes en de ervaring van het GNCC raceprogramma, hebben BRP ingenieurs
informatie van 4x4 elite-bosracers gebruikt voor het ontwikkelen van de Renegade 1000 X xc.
PRESTATIES
Rotax 1.000 V-Twin-motor
De 80° V-Twin-motor met 976 cc en 82 pk (15 kW voor EG-modellen) is de krachtigste ATV-motor in de
sector*. Deze vloeistofgekoelde motor met enkele bovenliggende nokkenas heeft vier kleppen per cilinder,
een 46 mm gasklephuis en twee VDO Siemens‡ brandstofinjectoren voor een onmiddellijke gasrespons.
Met een ongeëvenaarde vermogen-gewichtverhouding, een koppel van 88,16 Nm, elektronische
brandstofinjectie en progressieve gasregeling werkt de Rotax-motor krachtig, efficiënt en vlot in elke situatie.
En dankzij EFI levert de motor van de 1000 altijd topprestaties, ongeacht de temperatuur of de hoogte.
CVT-transmissie
Voor betere prestaties in natte omstandigheden en op nat terrein, werd het CVT-systeem voorzien van een
afdichtsysteem met 13 bouten en een geïntegreerde aftapplug, die gemakkelijk toegankelijk is als u ooit
water uit de CVT-behuizing moet verwijderen. De CVT-inlaat werd hoger in het chassis geplaatst, voor
optimale prestaties in natte rijomstandigheden. Ook inbegrepen is een automatische transmissie met
standaard motorrem en hoog/laag, parkeerstand, neutraal en achteruit.
Grote radiator
De radiator met een groot vermogen verbetert de koeling en zorgt voor optimale motorprestaties tijdens
werk en ontspanning.
Uitlaat en geluiddemper van topkwaliteit
Het motorpakket omvat een door de prestaties geïnspireerd uitlaatsysteem. De duurzame eindkap en
behuizing dragen bij aan het upper-class uiterlijk van de uitlaat. Het systeem blijft trouw aan de traditie van
Can-Am en produceert een typerend en indrukwekkend geluid, maar leeft toch de strikte normen voor
decibels en emissies na.
Airbox met twee kamers (geen gereedschap nodig)
De airbox van de Renegade 1000 staat nu op een hogere en meer centrale plaats om de lucht te filteren en
te verwerken. Voor de airbox is geen gereedschap nodig. Hij werd ontworpen met twee kamers, voor een
betere luchtfiltering en luchtkwaliteit. De vuile lucht wordt vastgehouden in het ene gedeelte van de box en
de zuivere lucht in het andere, waarna de lucht naar de motor wordt gestuurd. Samen met de airbox, werd
ook de luchtinlaat hoger in het frame geplaatst, zodat de ATV beter kan presteren in modder en in water.
Om toegang te krijgen tot de motor voor onderhoud en inspectie, hoeven alleen de stoel, het
consolekunststof en de externe drukplaat verwijderd te worden. De luchtfilter is stevig aan de behuizing van
de airbox bevestigd met een nieuw schroefsysteem en een drukplaat, die samen voor een uitstekende
afdichting zorgen.
BESTURING
Surrounding Spar Technology (SST) G2-frame
De Renegade 1000 is voorzien van het volgende-generatie en voor de sector exclusieve Surrounding Spar
Technology (SST) G2-frame dat in 2012 is geïntroduceerd. Het SST-frame van gelast staal levert verhoogde
structurele integriteit, verbeterde duurzaamheid en precisiebesturing. Het SST-design is ook sterker, heeft
een lager zwaartepunt, verbetert de besturing en er zijn veel minder onderdelen, materialen en lasnaden
nodig dan bij een traditioneel buisframe. Het SST-frame zorgt voor meer torsiestijfheid, waardoor het beter
kan beantwoorden aan de hoge verwachtingen van de eindgebruiker voor werk en ontspanning.
Dynamische stuurbekrachtiging (DPS) met 3 modi
Het nieuwe DPS-systeem met drie modi (MIN, MED en MAX) van de 1000 X xc werd speciaal gekalibreerd
voor offensieve ritten op onverharde wegen en op de racebaan. De bestuurder kan zelf de gewenste
hoeveelheid stuurbekrachtiging kiezen, aangepast aan het terrein en de rijomstandigheden. DPS biedt
variabele stuurbekrachtiging ongeacht de geselecteerde modus. Het systeem is ontworpen om minder
stuurbekrachtiging te bieden bij hogere snelheden en meer bij lagere snelheden. Deze technologie is ook
voorzien van Direct-Link, waarbij gebruik wordt gemaakt van geavanceerde magnetisch-veld-sensoren voor
een snellere reactie op de stuurbewegingen in vergelijking met de technologie van onze concurrenten. Zo
wordt de stuurvertraging tot een minimum beperkt. Dankzij de overbrengingsverhouding van 50:1, de
grootste in de sector, krijgt de bestuurder minder kickback en meer feedback van het terrein. Een krachtige
motor van 50 ampère zorgt dat de DPS altijd optimaal blijft functioneren bij zwaar gebruik. Alle modellen die
met DPS zijn uitgerust, beschikken ook over Visco-Lok QE.
Visco-Lok QE voordifferentieel
Alle modellen uitgerust met DPS zijn ook voorzien van Visco-Lok QE kalibratie, waarmee het
voordifferentieel nog sneller ingrijpt. Het vermogen wordt progressief overgebracht van een doorslippend
voorwiel naar het wiel dat nog grip heeft – automatisch, zonder knoppen of hendels. Bovendien is er geen
radiale wielslag of driveline wind-up, waardoor het systeem volledig transparant is voor de bestuurder en
uiterst eenvoudig te besturen. Blokkering tot 100% zonder toerental- of snelheidsbegrenzer. In tegenstelling
tot de differentiëlen van sommige van onze concurrenten, heeft dit differentieel geen snelheids- of
toerentalbegrenzer.
Voorwielophanging met dubbele A-arm en anti-duikdesign
De Renegade behoudt zijn in races beproefde dubbele A-arm en maakt gebruik van HPG schokbrekers met
voorbelasting met vijf standen. De veerweg aan de voorzijde is 22,9 cm (9 inch). Het anti-duikdesign
controleert het rolcentrum zeer nauwkeurig, vooral bij het begin van bochten. Dit systeem straalt vertrouwen
uit en beperkt de kickback naar de bestuurder doordat de koppelklauw in het wiel zit.
TTI-achterwielophanging (Torsional Trailing arm Independent)
Het TTI-systeem heeft 75% minder bewegende delen dan systemen van de concurrentie, en werd
ontworpen om de ATV in een rechte lijn te houden en een eind te maken aan veranderingen in wielvlucht en
bandafwijking wanneer de ophanging op en neer beweegt. De unieke en beproefde TTIachterwielophanging
(Torsional Trailing arm Independent) van Can-Am biedt meer stevigheid en 23,6 cm
(9.3 inch) veerweg. De verwijderbare externe stabilisatorstang en lagere scharnierpunten zorgen dat de ATV
als het ware tegen de grond plakt, zodat de tractie verbetert en het vermogen beter naar de grond wordt
overgebracht.
FOX8 Podium8 X ophanging
Voor is de Renegade 1000 X xc uitgerust met FOX Podium X piggybackschokbrekers met instelling voor
hoge en lage snelheid, terugvering en voorbelasting. De bodemvrijheid voor is 22,9 cm (9 inch). Ook achter
is deze Renegade uitgerust met FOX Podium X piggybackschokdempers met instelling voor hoge en lage
snelheid, terugvering en voorbelasting. Achter is er 23,6 cm (9.3 inch) veerweg.
214 mm (8.4 inch) hydraulische schijfremmen
De grote 214 mm (8.4 inch) schijfremmen voor, met hydraulische remklauwen met dubbele zuigers, zorgen
voor superieure stopkracht. Achter is dit model voorzien van twee (één voor EG-modellen) remklauwen met
dubbele zuigers en hydraulische 214 mm (8.4 inch) schijfremmen. De onafhankelijke voor- en
achterhandremhendels maken deel uit van de standaarduitrusting.
12 inch (30,5 cm) aluminium beadlock velgen
De gegoten aluminium velgen van het X xc-model zijn geïnspireerd op GNCC-racing en feedback van
onderzoek en ontwikkeling, en zijn voorzien van beadlocks. Dit ontwerp klemt de rand van de band veilig
vast aan de velg van de Renegade 1000 X xc en zorgt zo voor extra prestaties bij snelle acceleratie en in
scherpe bochten.
25 inch (63,5 cm) ITP Holeshot ATR-banden
Een veelzijdige band voor bewezen prestaties op allerlei soorten terrein en indrukwekkende tractie.
INNOVATIE
Eenvoudige toegang voor onderhoud
De Renegade ATV's zijn erg onderhoudsvriendelijk. De accu bevindt zich onder de stoel, zodat deze
gemakkelijker toegankelijk en beter beschermd is. Het remvloeistofreservoir achter, de startmotor met

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu