RENEGADE 570 - LM MOTORS POWERSPORTS, UW OFFICIELE BRP DEALER VOOR WEST-VLAANDEREN

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

RENEGADE 570

CAN-AM ATV

De Renegade 570 base en XXC handhaaft zijn rol als de op waarde gebaseerde sport 4x4 onder de Can-Am-modellen.
In het oog springende details van de Can-Am Renegade 570 ATV
PRESTATIES
• 48 pk Rotax® V-Twin 500 (15 kW voor EG-modellen)
• CVT-transmissie
• Grote radiator
• Uitlaat en geluiddemper van topkwaliteit
• Airbox met twee kamers (geen gereedschap nodig)
BESTURING
• SST G2-frame met Geometric Contact Control
• Voorwielophanging met dubbele A-arm en anti-duikdesign
• TTI-achterwielophanging
• Motion-control schokbrekers voor en achter
• Visco-Lok voordifferentieel
• 214 mm (8.4 inch) schrijfremmen met remschijven met dubbele zuigers
• 12 inch (30,5 cm) gegoten aluminium velgen met een centerless ontwerp
• ITP Holeshot ATR banden (basismodel)
• 23 kg lichter dan de Outlander 500
INNOVATIEF DESIGN
• Eenvoudige toegang voor onderhoud
• Grote brandstoftank
• De styling van de Renegade-modellen
• Volledige treeplanken met stevige, opklapbare voetsteunen
Kenmerken en voordelen van de Renegade 500
PRESTATIES
Rotax 570 V-Twin-motor
Deze 80° V-Twin-motor van 46 pk (15 kW voor EG-modellen) met enkele, bovenliggende nokkenas telt vier
kleppen per cilinder en wordt gevoed door een 46 mm gasklephuis en twee VDO Siemens ‡
brandstofinjectoren. Het intelligente EFI-systeem behoudt automatisch de piekprestaties, ongeacht de
temperatuur en de hoogte, en draagt bij aan het krachtige vermogen van de vloeistofgekoelde motor. Het
vermogen van de 500 blijft beheersbaar, dankzij het progressieve gassysteem dat meer controle biedt,
zowel aan trage snelheden op moeilijke hellingen als bij hoge snelheden.
CVT-transmissie
Een CVT-systeem met 13 bouten dicht beter af en verbetert de transmissieprestaties op nat terrein en in
natte omstandigheden. In de behuizing werd een speciale aftapplug ingebouwd, die gemakkelijk
toegankelijk is als u ooit water uit de CVT-behuizing moet verwijderen. De CVT-inlaat werd hoger in het
chassis geplaatst, voor optimale prestaties in natte rijomstandigheden. Ook inbegrepen is een automatische
transmissie met standaard motorrem en hoog/laag, parkeerstand, neutraal en achteruit. De transmissie op
de Renegade is specifiek gekalibreerd voor sportievere prestaties.
Grote radiator
De grote radiator zorgt dankzij een koelere motortemperatuur voor uitstekende prestaties.
Uitlaat en geluiddemper van topkwaliteit
Het motorpakket omvat een aangepast uitlaatsysteem. De duurzame eindkap en behuizing dragen bij aan
het upper-class uiterlijk van de uitlaat. Het systeem blijft trouw aan de traditie van Can-Am en produceert
een typerend en indrukwekkend geluid, maar leeft toch de strikte normen voor decibels en emissies na.
Airbox met twee kamers (geen gereedschap nodig)
Het tweede-generatie-model van de Renegade 500 is ook voorzien een airbox met twee kamers. De airbox
– die zo is ontworpen dat geen gereedschap nodig is — werd hoger en meer in het midden geplaatst om de
lucht te filteren en te verwerken. De airbox is ontworpen met twee kamers om de lucht te filteren. De vuile
lucht wordt vastgehouden in het ene gedeelte van de box en de zuivere in het andere, waarna de lucht naar
de motor wordt gestuurd. Dankzij de hogere luchtinlaat levert de Renegade 500 nu betere prestaties in
modder en water. Om toegang te krijgen tot het luchtfilter voor routineonderhoud en inspectie, hoeven alleen
de stoel, de kunststof console en de externe drukplaat verwijderd te worden. Het schroefsysteem en de
drukplaat zorgen er samen voor dat het filter stevig is bevestigd aan de behuizing van de airbox.
BESTURING
Surrounding Spar Technology (SST) G2-frame
De Renegade 500 is voorzien van het innovatieve Surrounding Spar Technology (SST) G2-frame van BRP,
exclusief in de sector. Het SST G2-frame van gelast staal werd gelanceerd in 2012 en omvat nieuwe
productieprocessen en een aangepast ontwerp, wat meer structurele integriteit, verbeterde duurzaamheid
en nauwkeurige besturing biedt. Het aangepaste SST G2-frame is ook sterker, heeft een lager zwaartepunt,
verbetert de besturing en vereist veel minder onderdelen, materialen en lasnaden dan een traditioneel
buisframe.
Voorwielophanging met dubbele A-arm en anti-duikdesign
De Renegade 500 behoudt zijn bij het racen bewezen dubbele A-arm. Het model voor 2014 is voorzien van
schokdempers met vijf instelbare standen voor voorbelasting. Er is 22,9 cm (9 inch) veerweg vooraan. Het
anti-duikdesign controleert zeer nauwkeurig het rolcentrum, vooral bij het begin van bochten. Dit systeem
straalt vertrouwen uit en beperkt de kickback naar de bestuurder doordat de koppelklauw in het wiel zit.
Torsional Trailing arm Independent (TTI) achterwielophanging
Het TTI-systeem heeft 75% minder bewegende delen dan systemen van de concurrentie en werd
ontworpen om veranderingen in wielvlucht en bandafwijking te voorkomen en de quad in een rechte lijn te
houden wanneer de ophanging op en neer beweegt. Can-Am 's unieke en bewezen onafhankelijke
achterwielophanging met Torsional Trailing arm zorgt voor een verhoogde rigiditeit en verbeterde veerweg
van 236 mm (9.3 inch). De ophanging omvat ook een verwijderbare externe stabilisatorstang en lagere
scharnierpunten. De ATV plakt als het ware tegen de grond, zodat de tractie verbetert en het vermogen
beter naar de grond wordt overgebracht.
Motion-control schokbrekers voor en achter
De Renegade 500 is voorzien van motion control schokbrekers voor en achter om de bodem af te vlakken.
De schokbrekers hebben vijf instellingen voor de voorbelasting. De ophanging biedt 22,9 cm (9 inch)
veerweg voor en 23,6 cm (9.3 inch) achter.
Visco-Lok voordifferentieel
Het innovatieve Visco-Lok voordifferentieel is uniek in de ATV-sector. Het systeem met progressieve
automatische vergrendeling bewaakt constant de snelheid van de voorwielen en als het vaststelt dat het ene
wiel sneller draait dan het andere, zet het progressief meer vermogen op het wiel met het meeste tractie.
Bovendien is er nagenoeg geen radiale wielslag of driveline wind-up, waardoor het systeem volledig
transparant is voor de bestuurder. Het differentieel wordt tot 100% vergrendeld zonder toerental- of
snelheidsbegrenzer, zonder dat het nodig is om aan speciale hendels te trekken.
12 inch (30,5 cm) gegoten aluminium velgen
Het Renegade 500-model heeft innovatieve met de computer geoptimaliseerde centerless velgen die het
onafgeveerd gewicht beperken en sterker zijn. Op strategische plaatsen werd de duurzaamheid verbeterd,
terwijl het overtollige materiaal op andere plaatsen werd verwijderd om gewicht te besparen.
25 inch (63,5 cm) ITP Holeshot ATR-banden
Veelzijdige banden voor bewezen prestaties op allerlei soorten terrein en een fantastische tractie.
214 mm (8.4 inch) hydraulische schijfremmen
Twee grote 214 mm (8,4 inch) schijfremmen met remschijven met dubbele zuiger voor superieure
stopkracht zijn te vinden aan de voorkant van de Renegade 500. Achter is het model voorzien van twee
(één voor EG-modellen) hydraulische schijfremmen met remschijf met dubbele zuiger. Voor een optimale
controle is het systeem ook uitgerust met onafhankelijke voor- en achterhandremhendels.
INNOVATIE
Eenvoudige toegang voor onderhoud
Net bij als de Renegade 800R en 1000, werd de accu van het 500-model onder de stoel geplaatst, zodat
deze gemakkelijker toegankelijk en beter beschermd is. Het remvloeistofreservoir achteraan, de startmotor
met elektromagnetische schakelaar en het relais werden eveneens op een handige plaats onder de stoel
geplaatst.
Verbeterde verlichting
De Renegade 570 is voorzien van vier projectiekoplampen van 60 watt (240 watt) om 's nachts beter
zichtbaar te zijn en beter te kunnen zien. De verlichting leveren een bijdrage aan het stylingpakket van de
Renegade en zorgt voor extra veiligheid op onverharde wegen. Het ontwerp van de achterlichten sluit
perfect aan bij de kunststof achterkant en biedt een nog betere zichtbaarheid op onverharde wegen.
Grote brandstoftank
De grotere brandstoftank heeft een inhoud van 20,5 liter, zodat u langer kunt rijden.
Renegade 570 styling
Voor 2014 is de Renegade 500 verkrijgbaar in geel. Andere nieuwe elementen van het design, geïnspireerd
op de Renegade-modellen met een grotere cilinderinhoud, zijn het radiatordeksel, de achterlichten en de
velgen die herontworpen werden voor een mooier uiterlijk en betere prestaties.
Digitally Encoded Security System (D.E.S.S.TM)
D.E.S.S. is het enige voorgeïnstalleerde antidiefstalsysteem voor ATV's in de sector. Het systeem is
voorzien van elektronische sleutelcodes die moeten overeenstemmen met de ECM van elke specifieke ATV.
De motor start alleen als de gecodeerde microchip in de sleutel overeenstemt met de voorgeïnstalleerde
code in de motorbesturingsmodule. Bij elk model worden twee sleutels geleverd: de Performance Key voor
maximale prestaties en een normale sleutel die de acceleratie en de topsnelheid beperkt.
Can-Am, Rotax, DS 450, DS 250, DS 90, DS 70, Outlander, Renegade, Commander, D.E.S.S., DPS, XT, X en het BRPlogo
zijn handelsmerken van Bombardier Recreational Products Inc. of haar dochtermaatschappijen. .Alle andere
handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.

 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu