SPYDER RT EN LTD - LM MOTORS POWERSPORTS, UW OFFICIELE BRP DEALER VOOR WEST-VLAANDEREN

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

SPYDER RT EN LTD

CAN-AM SPYDER

In 2014 geeft BRP de Can-Am® Spyder® RT™ meer van alles. Meer cilinders, meer cilinderinhoud,
meer vermogen, meer koppel en meer versnellingen in de transmissie. Maak kennis met de Can-Am
Spyder RT 2014 met een geheel nieuwe Rotax® ACE™ Triple TTM in-line driecilinder motor, gekoppeld
aan een nieuwe 6-versnellingbak (beschikbaar in manuele en semi-automatische versie). Met deze
nieuwe combinatie van motor en transmissie is de Spyder RT 2014 het summum op het gebied van
touringprestaties en comfort op drie wielen.
Ga op weg en voel het verbeterde low-end koppel voor een soepele start in combinatie met een groot
vermogen bij het inhalen. Daarnaast hebben aanpassingen aan het koelsysteem niet alleen de
aerodynamica verbeterd maar ook het comfort voor bestuurder en passagier. Al met al rijdt deze
ultieme touring Spyder met deze aanpassingen 406 km1 op één tank zonder dat er aan tanken hoeft
te worden gedacht. Bovendien kan de bestuurder voor een nog efficiënter brandstofverbruik een
nieuw ECO TM-modus smart assist-systeem inschakelen dat exact aangeeft wanneer moet worden
geschakeld voor het meest zuinige verbruik.
De specificaties: de nieuwe vloeistofgekoelde 1330 cc Rotax ACE in-line drieclilinder motor levert het
koppel en de prestaties die nodig zijn voor een superieure touringervaring met een piekvermogen van
7.250 RPM voor 115 pk (85,8 kW). BRP's exclusieve ACE (Advanced Combustion Efficiency)
technologie haalt maximaal rendement uit ieder aspect van de motor, van kleppensysteem tot
boring/slag-ontwerp en de vermindering van mechanische frictie. Deze nieuwe Rotax krachtbron levert
130,1 Nm koppel bij slechts 5.000 RPM.
1 Getest bij een constante snelheid van 100 km/u. Het brandstofverbruik kan verschillen, afhankelijk van het Spyder RT
model, persoonlijk rijgedrag, weersomstandigheden, lengte van de rit, staat en samenstelling van het voertuig en andere
omstandigheden. Tot 325 km, getest bij constante snelheid van 120 km/u. Verbruik in inrijperiode kan afwijken.
De basisversie van de Spyder RT roadster is uitgerust met de nieuwe 6-versnellingsbak met manuele
koppeling en achteruit (SM6). Voor alle andere modellen van de Spyder RT is er de semiautomatische
elektronische 6-versnellingsbak met achteruit (SE6). Gebruik van koppeling bij
handmatig schakelen is niet nodig. U schakelt gewoon met de linkerduim en -wijsvinger. Met deze
transmissie is rijden door een stad voor de bestuurder net zo comfortabel als cruisen op de snelweg.
Het toerental op kruissnelheid is omlaag gegaan van 4.700 RPM naar 3.000 RPM.
Met de nieuwe motor en transmissie als grote veranderingen aan de Spyder RT 2014, onderscheidt
deze voertuigfamilie zich van de andere Spyder modellen met de op luxe auto's geïnspireerde
compositie en het onmiskenbare uiterlijk. Dit fraaie uiterlijk wordt bepaald door de unieke afwerking
die volop aandacht trekt. Kenmerkend zijn de geavanceerde stuurbekrachtiging (DPS™),
elektronische cruisecontrol, 155 liter bergruimte aan boord, op de passagier afgestemde ergonomie,
elektrisch verstelbaar windscherm, windbeschermers, verwarmde handgrepen en het topklasse zadel
met geïntegreerde lendensteun. Het 2014-zadel is standaard geschikt voor plaatsing van een
ruggensteun.
De Can-Am Spyder RT roadster is in drie pakketversies leverbaar (standaard Spyder RT, Spyder
RT-S en Spyder RT Limited). De standaard Spyder RT vormt voor ieder model de basis, maar elk
pakket voegt extra technologische toepassingen en verfijning toe. Extra's zijn onder meer:
voetplanken, nieuw bumperontwerp, bedieningselementen met drukknoppen, verstelbare
pneumatische ophanging achteraan, GPS-navigatie, LED-verlichting, exclusieve kleuren en
exclusieve velgen.
Spyder RT
Kort overzicht:
De Can-Am Spyder RT roadster is uitermate geschikt voor korte én lange ritten dankzij tal van
vernieuwingen, bijvoorbeeld van chassis, remsysteem, ophanging en hitteschild. In 2014 biedt de
Spyder RT roadster keuze uit twee transmissies en is hij standaard voorzien van een AM/FMontvanger
met bedieningsmogelijkheid voor de passagier en een iPod†-aansluitkabel. Al deze
voorzieningen, gecombineerd met de prestaties van de beproefde Rotax motor, het innovatieve
Y-ontwerp en de ongeëvenaarde besturing, maken de Spyder RT roadster bij uitstek geschikt om er
op een stijlvolle manier op uit te gaan.
Nieuw in 2014
 Rotax 1330 cc in-line driecilinder motor met ACE technologie
 6-versnellingsbak beschikbaar in manuele en semi-automatische variant
 Nieuw ontworpen front
 Geoptimaliseerd koelsysteem en temperatuurbeheersysteem
 ECO™-modus smart assist
 Schokdempers met grotere diameter
 Touringzadel, geschikt voor plaatsing ruggensteun
 1.200 W magneto (85% meer t.o.v. 2013)
Opties voor transmissie en kleuren:
 manuele 6-versnellingsbak (SM6) met achteruit
 semi-automatische 6-versnellingsbak (SE6) met achteruit
Transmissiedetails:
 Long-ratio 6de versnelling (overdrive)
 Geen centrifugale kracht meer. In plaats van met mechanische vlieggewichten, genereert de
hydraulische controlemodule (HCM) de koppelingskracht elektronisch
 Soepele koppeling met voelbare samenhang tussen gas geven en acceleratie
Spyder RT-S
Kort overzicht:
Van de elektronisch instelbare pneumatische achterophanging tot het comfort voor de passagier en de
uitzonderlijke afwerking - alles aan de Can-Am Spyder RT-S maakt lange tochten bijzonder
aangenaam. In 2014 zijn er nieuwe kleurenkeuzes en een tweekleurig zwart/grijs touringzadel,
standaard geschikt voor plaatsing van een ruggensteun. De Spyder RT-S is verkrijgbaar in twee
aantrekkelijke kleurenschema's, waaronder Cognac en Pearl White. Nieuwe Satin Chrome en Carbon
Black onderdelen maken de aantrekkelijkheid van de RT-S lijn compleet.
Aan het Spyder RT-model toegevoegde functies
 RT-S voorbumper met LED-verlichting
 Aluminium 12-spaaks velgen met Carbon Black afwerking voor een exclusieve look
 Speciale, met Satin Chrome afgewerkte onderdelen
 Tweekleurig touringzadel
 Elektronisch instelbare pneumatische achterophanging met automatische niveauregeling
 Verwarmde handgrepen met bediening, voor de passagier
 Speciale accenten in Carbon Black
 Mistlampen en rijverlichting met LED's
 Elektronische drukknop-ontgrendeling van opbergruimte vooraan
 Verlichting en voering in opbergruimte vooraan
 Secundaire meters (brandstof, motortemperatuur)
 Voetplanken voor de passagier
Timeless Black
SM6/SE6
Nieuw in 2014
 Rotax 1330 cc in-line driecilinder motor met ACE technologie
 6-versnellingsbak beschikbaar in semi-automatische variant
 Nieuw ontworpen front
 Geoptimaliseerd koelsysteem en temperatuur beheersysteem
 ECO-modus smart assist
 Schokdempers met grotere diameter
 Touringzadel, geschikt voor plaatsing ruggensteun
 1.200 W magneto (85% meer t.o.v. 2013)
 Nieuwe kleurenoptie
Opties voor transmissie en kleuren:
 Semi-automatische 6-versnellingsbak (SE6) met achteruit
Transmissiedetails:
 Long-ratio 6de versnelling (overdrive)
 Geen centrifugale kracht meer. In plaats van met mechanische vlieggewichten, genereert de
hydraulische controlemodule (HCM) de koppelingskracht elektronisch
 Soepele koppeling met voelbare samenhang tussen gas geven en acceleratie
Spyder RT Limited
Kort overzicht
BRP heeft altijd al, met succes, luxueuze “Limited” modellen op de markt gebracht. Dankzij de
exclusieve vernieuwingen is de Spyder RT Limited roadster nog indrukwekkender.
De Spyder RT Limited heeft de Spyder RT-S als basis en voegt daar een geïntegreerd GPS-systeem,
voetplanken voor de bestuurder, twee exclusieve kleuren, vier reistassen, chroomaccenten en een
speciaal geborduurd zadel aan toe. Met de Rotax ACE Triple T motor, het SST™ chassis, de
nauwkeurige besturing en het ongeëvenaarde comfort is de Spyder RT Limited roadster veel meer
dan een elegante verschijning, het is het neusje van de zalm.
Pearl White
SE6
Cognac
SE6
Aan het Spyder RT-model toegevoegde functies
 Garmin† Zumo† 660 navigatiesysteem met touchscreen in kleur, op het stuur gemonteerd en
geïntegreerd in het elektronisch systeem van het voertuig
 RT Limited voorbumper met LED-verlichting
 Verchroomde aluminium 12-spaaks voorvelgen
 Verchroomde accenten: Voetplanken voor bestuurder en passagier
 Geborduurd zadel Spyder RT Limited
 4 semi-harde reistassen, te plaatsen in opbergvakken voor- en achteraan en aan de zijkant
 Exclusieve kleuren
Nieuw in 2014
 Rotax 1330 cc in-line driecilinder motor met ACE technologie
 6-versnellingsbak beschikbaar in semi-automatische variant
 Nieuw ontworpen front
 Geoptimaliseerd koelsysteem en temperatuur beheersysteem
 ECO-modus smart assist
 Schokdempers met grotere diameter
 Touringzadel, geschikt voor plaatsing ruggensteun
 1.200 W magneto (85% meer t.o.v. 2013)
 Nieuwe kleurenopties (Cognac en Silver Platinum Satin) plus Blackcurrant met zwart zadel.
 Nieuwe bordeauxrode zadeloptie bij Silver Platinum Satin
Opties voor transmissie en kleuren:
 Semi-automatische 6-versnellingsbak (SE6) met achteruit
Transmissiedetails:
 Long-ratio 6de versnelling (overdrive)
 Geen centrifugale kracht meer. In plaats van met mechanische vlieggewichten, genereert de
hydraulische controlemodule (HCM) de koppelingskracht elektronisch
 Soepele koppeling met voelbare samenhang tussen gas geven en acceleratie
Blackcurrant
SE6
Silver Platinum Satin
met bordeauxrood zadel
SE6
Silver Platinum Satin
met zwart zadel
SE6
Cognac
SE6
Belangrijke technologische kenmerken Spyder RT
Chassis
Y-ontwerp
Het Y-ontwerp, met twee wielen vooraan en één wiel achteraan, is typerend voor de Can-Am Spyder
RT roadster. Deze revolutionaire roadster combineert de vrijheid van motorrijden in de open lucht met
de stabiele betrouwbaarheid van een sportauto: de Y-factor™ van BRP.
SST-chassis
Het chassis met BRP's exclusieve Surrounding Spar Technology (SST) heeft zijn sporen al verdiend
op de Can-Am ATV's van BRP. Het is ontworpen voor gewichtsbesparing, maar ook voor meer
duurzaamheid met minder onderdelen. Dit chassis draagt ook bij aan het lage zwaartepunt van de
Spyder ST roadster en aan de indrukwekkende besturing.
Voorophanging met dubbele A-arm en stabilisatorstang
De voorophanging met dubbele A-arm, met meer dan 151 mm veerweg en dubbele schokdempers, is
ontworpen voor nauwkeurige besturing en dynamische bediening. De standaard stabilisatorstang
zorgt voor optimaal bochtenwerk en voor een comfortabele en stabiele rit. Het Spyder RT-model heeft
een iets grotere spoorbreedte dan de Spyder RS roadster. Het maakt dit model nog stabieler en nog
makkelijker te besturen.
Draaiarm met schokdemper achteraan
Het wiel en de band achteraan zorgen voor uitstekende tractie en acceleratie, terwijl de schokdemper
met pneumatisch instelbare voorbelasting prima in staat is om comfortabel alle oneffenheden in de
weg te dempen.
Elektronisch instelbare achterophanging
Via het bedieningspaneel bij het stuur kan de bestuurder de pneumatische achterophanging instellen
voor optimaal rijcomfort tijdens het vervoer van een passagier of lading. [alleen standaard bij de
Spyder RT-S en Spyder RT Limited]
Dynamische stuurbekrachtiging (DPS™)
Het elektronisch gestuurde DPS™-systeem biedt de bestuurder verschillende niveaus van
dynamische stuurbekrachtiging. Het systeem is snelheidsgevoelig en houdt ook rekening met de
stuurhoek en de acceleratie. Zo blijft het rijden voor de bestuurder steeds comfortabel, met volledige
controle in elke situatie, bij iedere snelheid.
Krachtige motor
NIEUWE Rotax 1330 cc ACE in-line driecilinder motor
De Rotax ACE Triple T motor in de Spyder RT is geheel nieuw voor 2014. Beschikbare
maximumkoppel is 130,1 Nm bij 5.000 RPM. Bij 7.250 RPM levert de nieuwe motor 115 pk (85,8 kW)
voor 40% meer low-end koppel dan eerdere Spyder RT modellen. Het elektronische
brandstofinjectiesysteem zorgt voor perfecte gasrespons, snelle acceleratie, betrouwbaar starten en
efficiënter brandstofverbruik. Bovendien levert de 1.200 W magneto 85% meer capaciteit dan bij
eerdere modellen beschikbaar was. Doordat ook het brandstofverbruik gunstiger is, kan het 2014
model wel 362,1 km afleggen voordat er moet worden getankt.
NIEUWE ACE (Advanced Combustion Efficiency)
BRP's exclusieve ACE-technologie optimaliseert het boring/slag-ontwerp, de stand van de kleppen en
het inlaatsysteem. Bovendien wordt mechanische frictie gereduceerd door het ontwerp van de
onderdelen en materiaalgebruik bij de constructie van de motor. Hierdoor werkt de Rotax ACE Triple T
in-line driecilinder zo efficiënt en soepel mogelijk.
NIEUWE ECO-modus smart assist
De bestuurder kan deze modus activeren om op het juiste moment te schakelen voor het meest
efficiënte motorgebruik. Met een streepje wordt aangegeven dat de bestuurder bij 1.800 RPM van één
naar twee moet schakelen, bij 1.950 RPM van twee naar drie, en vanaf drie naar een hogere
versnelling bij 2.200 RPM. Deze optimale acceleratiecurve in ECO-modus resulteert in lager
brandstofverbruik.
NIEUWE SM6 transmissie
De SM6 transmissie bestaat uit een soepel schakelende 6-versnellingsbak met achteruit en een
traditionele manuele koppeling.
NIEUWE SE6 transmissie
De optionele semi-automatische transmissie maakt gebruik van een elektronische 6-versnellingsbak
met achteruit, te bedienen met de linkerduim en -wijsvinger. Met de linkerduim schakelt u naar een
hogere versnelling, met de linkerwijsvinger naar een lagere versnelling. Het geavanceerde systeem
schakelt ook automatisch naar een lagere versnelling wanneer de roadster afremt.
Riemaandrijving
De Spyder RT roadster gebruikt een vernieuwd ontwerp met eindriemaandrijving om nog beter te
presteren. In plaats van ketting- of asaandrijving, is aan het kettingwiel achteraan een riem bevestigd.
Zo wordt het vermogen op een efficiënte manier naar de grond overgebracht en is onderhoud erg
eenvoudig.
Achteruit
Het gebruiksvriendelijke mechanisme van de achteruit wordt bediend met een drukknop en zorgt
ervoor dat u beter kunt manoeuvreren in krappe ruimtes.
Voertuigstabilisatiesysteem (VSS)
VSS, ontworpen in samenwerking met Bosch, omvat beproefde technologieën uit de autowereld en
combineert deze met het Y-ontwerp voor ongeëvenaarde controle onder lastige omstandigheden. De
ontwerpers hebben stabiliteitscontrole, tractiecontrole en ABS naadloos geïntegreerd in één
VSS-systeem, specifiek afgesteld voor de driewielige Spyder roadster. Het voertuigstabilisatiesysteem
(VSS) biedt gemoedsrust tijdens elke rit.
In 2010 bekroonde Automotive News deze roadster met de PACE-prijs voor innovatief partnerschap.
Stabiliteitscontrolesysteem
Dit systeem vergelijkt de gewenste richting van het voertuig via de positie van het stuur en de
gashendel met de werkelijke richting. Het systeem werkt naadloos en corrigeert de situatie
onmiddellijk. Als deze richtingen niet gelijk zijn, verlaagt het systeem het toerental van de motor en/of
vertraagt het de wielen apart (actief remmen) om de koers te corrigeren.
BOSCH ABS (Anti-lock Braking System)
ABS van BOSCH maakt het voertuig niet alleen beter wendbaar tijdens hard remmen, maar geeft de
Spyder roadster ook een kortere remweg dan de meeste auto's. Het systeem maakt gebruik van
geïntegreerde wielsensoren om te bepalen of een wiel risico loopt om te blokkeren wanneer de
bestuurder remt. Om de Can-Am roadster zo wendbaar mogelijk te houden, wordt het systeem snel
geactiveerd en worden de remmen losgelaten (pompen) zodat de bestuurder in de gewenste richting
verder kan sturen.
Tractiecontrolesysteem
TCS verlaagt het motortoerental als het systeem voelt dat het achterwiel tractie verliest, totdat er weer
voldoende grip is.
Gebruiksgemak/Comfort
De essentiële beleving met de Spyder RT roadster: een aangenaam, comfortabel avontuur.
NIEUW Ultracomfortabel touringzadel
Een ergonomisch ontworpen luxe zadel met ruggensteun voor de passagier en lendensteun voor de
bestuurder. Nieuw in 2014, het zadel is geschikt voor de plaatsing van een optionele
bestuurdersruggensteun.
Elektrisch verstelbaar windscherm
Door op een knop te drukken, is de hoogte van het windscherm van de Spyder RT eenvoudig aan te
passen.
Multifunctionele display
Het amberkleurige multifunctionele Dot-matrix-display biedt een beter overzicht tijdens nachtelijke
ritten. Getoond worden een digitale snelheidsmeter, toerenteller, kilometerteller, trip- en uurmeter,
versnellingsstand, temperatuur, motorlampjes, elektronische brandstofmeter en klok.
Bergruimte aan boord
Bergruimte is van groot belang wanneer u lange afstanden rijdt. Standaard heeft de Spyder RT
roadster maar liefst 155 liter bergruimte. Deze bergruimte bestaat uit een afsluitbare koffer vooraan,
een afsluitbaar handschoenenvak en bergruimte aan beide zijkanten en de achterkant.
D.E.S.S.TM elektronisch antidiefstalsysteem
De ingenieurs van BRP hebben de roadster nog veiliger gemaakt met het beproefde Digital Encoded
Security System. De roadster rijdt niet zonder de elektronische sleutel met de juiste code.
Voorzieningen voor het comfort van de passagier
Verwarmde handgrepen voor de passagier bieden comfort tijdens koude ritten, met twee
warmteniveaus. Geïntegreerde armsteunen en handmatig verstelbare voetplanken geven de
passagier een comfortabele positie. Bovendien kan de passagier bij alle modellen het volume regelen
en de muziek kiezen.
Cruisecontrol
Elektronische cruisecontrol biedt nog meer luxe en maakt lange ritten comfortabeler voor de
bestuurder.
®, ™ en het BRP-logo zijn handelsmerken van Bombardier Recreational Products Inc. of diens
dochtermaatschappijen. †Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke
eigenaars.
Voor informatie over onze producten kunt u contact opnemen met:
Internationaal:
Oliver Camus, Product Manager, BRP International
Tel.: +1 450.532.6113
E-mail: oliver.camus@brp.com

 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu